INFO

 
ARTIST
AHoy
TITLE
Diaspora Growth Spurt
YEAR OF CREATION
2023
TECHNIQUE
Acrylic on wooden panel
SIZE
40x40x2
PRICE
950.0000
 

This work is part of the group exhibition Popland IV. Popland is a remarkable exhibition concept featuring new, emerging, and established talent from around the world, curated by artist Ciou. 

Since the emergence of art movements in the 20th century, such as surrealism and pop art, a community of artists has emerged in the 21st century who have created a unique movement known as Pop Surrealism.

“It is interesting to see how artists from Asia interpret American influences, and how artists from Europe approach art from Japan. It is a continuous cycle of inspiration, a perfect circle.

I am very excited to show you my selection of the best international artists of our generation. In this edition, you will discover established and emerging artists from Japan, Australia, Spain, Lithuania, France, the United States, Argentina, the Netherlands, Scotland, and Germany” - Ciou

(ENG)
Short:

This painting refers to the Hong Kong protests of 2019 using visual metaphor. Umbrellas, represented by the mushroom, became a symbol of the protests. The mushroom shields the firefly which represents the hope of Hongkongers.

More information:
In 2019, Ahoy was invited to participate in Game Of Shrooms by Attaboy, founder of Hi-Fructose magazine. Game Of Shrooms is an annual worldwide event, now with hundreds of people hiding mushroom art they've created for people to find, leaving clues on their Instagram page as to where the art is located.

The works she created were of a Parasol Mushroom shielding smaller mushrooms and Puffball Mushrooms defiantly spreading their spore, attached. On the day of Game Of Shrooms in June 2019, Ahoy hid mushroom risoprints before the largest protest in Hong Kong's history occurred – 2 million people protested to signal their opposition to an extradition bill and the growing reach of the Chinese Communist Party into the governance of Hong Kong. During that year, rolling protests were occurring in all parts of Hong Kong until the COVID pandemic and a national security law were implemented. Since then, a second national security law has been implemented, thousands of people have been arrested, and voices of opposition have been jailed, are still awaiting trial, or have left Hong Kong in self-imposed exile.

For the artist Ahoy, the symbolism of mushrooms is now intrinsically tied to movements which stand for freedom from authoritarianism and oppression, and the connectivity and diaspora of all people who wish for this, similar to a mycelial network.

(NL)

Kort:
Dit schilderij verwijst naar de protesten in Hongkong van 2019 door gebruik te maken van visuele metaforen. Paraplu's, voorgesteld door de paddenstoel, werden een symbool van de protesten. De paddenstoel beschermt de vuurvlieg die de hoop van de Hongkongers vertegenwoordigt.

Meer informatie:
In 2019 werd Ahoy uitgenodigd om deel te nemen aan Game Of Shrooms door Attaboy, oprichter van het tijdschrift Hi-Fructose. Game Of Shrooms is een jaarlijks wereldwijd evenement waarbij nu honderden mensen paddenstoelkunst die ze hebben gemaakt verstoppen voor anderen om te vinden, waarbij ze aanwijzingen op hun Instagram-pagina achterlaten over de locatie van de kunst.

De werken die zij creëerde bestonden uit een Parasolpaddenstoel die kleinere paddenstoelen beschermde en Puffball-paddenstoelen die hun sporen uitdagend verspreidden. Op de dag van Game Of Shrooms in juni 2019 verstopte Ahoy haar paddenstoelrisoprints voordat het grootste protest in de geschiedenis van Hongkong plaatsvond – 2 miljoen mensen protesteerden om hun oppositie tegen een uitleveringswet en de toenemende invloed van de Chinese Communistische Partij op het bestuur van Hongkong te signaleren. Gedurende dat jaar vonden er voortdurend protesten plaats in alle delen van Hongkong tot de COVID-pandemie en een nationale veiligheidswet werden geïmplementeerd. Sindsdien is een tweede nationale veiligheidswet ingevoerd, zijn duizenden mensen gearresteerd, en zijn stemmen van oppositie gevangengezet, wachten nog steeds op berechting, of hebben Hongkong verlaten in zelfopgelegde ballingschap.

Voor de kunstenaar Ahoy is de symboliek van paddenstoelen nu intrinsiek verbonden met bewegingen die staan voor vrijheid van autoritarisme en onderdrukking, en de connectiviteit en diaspora van alle mensen die dit wensen, vergelijkbaar met een myceliaal netwerk.